home shweet home!


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





Salams!
Setelah 11 hari aku berjalan2 menimba ilmu sambil bertemu rakan2..aku kembali ke Nagano. Kali nih journey aku lain dari yg lain. Bukan sekadar pulang dengan memories, gambar2 ngan gelak ketawa..tapi kali byk ilmu yg aku bawak balik skali. Takde la empty handed je balik. Habis duit tu logik la..mana ada benda free kat dunia nih, except roti canai kat Malaysian Pavillion kat Aichi World Expo tu..hehehhehe

On sunday 7hb, aku ke Gifu. Lepak umah member aku Ajak. Sbb kitorang dah plan nak gerak ke shiga sama2. Monday morning tu aku dan ajak gerak ke Shiga. Takda la jauh sgt pun Shiga Prefecture nih. Just about 1jam steng dari Gifu. Then jumpa teman2 lain. Teman2 baru pun ada. Suma best2. 8hb sampai 12hb aku bercamping kat Deepside Shiga. Satu tempat yang cantik sgt, camp site sebetulnya. Sungai best..cetek sket..tapi tu laa sumber mandi manda selama 5 hari..hahahhaha..Byk la blajar masa SummerCamp tuh. Yg paling seronok dan senang paham, masa blajar mandi dan mengkapan mayat. Lokman yg berlakon jadi mayat tu sure lagi hebat pengalaman dia..hehehe. Sure horror bila dengar. Tapi tu la, semua orang kena blajar nih. Tteiuka, 知った方がいいと思う。 Then byk la pengisian2 lain. Cite byk2 nanti orang bosan pulak baca. Last day tu WAR GAME!!. War game pakai water baloon. Gempak plak tu. Siap war the whole area camp site tu. Besar abiss.. kat jambatan gantung, kat belakang dapur, kat tempat playground, blakang court tennis sume...HONTONI OMOSHIROKATTA!

Then dari Shiga, aku balik ke Gifu..lepak semalam kat umah ajak. Sempai Imam, Bos, ngan Weng ikut skali. Lepak2 main Winning Eleven skali..sampai ngantuk. Then next morning plan ngan Afzan and her kohai2 Inda, etc sume pi Aichi 2005 International Expo kat Nagoya. Sampai lambat sket, sbb bas dari gifu tu sejam sekali. Kesian kat Afzan kena tunggu plak kat Subway Fujigaoka tu. Then buat Unlimited Pass for the expo, then bermula la xpdc merantau seluruh dunia kat expo tu. FYI hampir the whole world terlibat with the expo. Kalau nak list semua negara yg dah aku lawati mmg banyak aaa...Siap ada negara yg tak penah dengar pun ada.

20hb, 21hb, 23hb tu aku spent time kat Expo. Gee pun join skali. Omoshirokatta. Byk info dapat. Dapat jumpa orang dari macam2 negara. Maaa...pendek kata, best gile. 22hb tu aku jalan2 kat Sakae ngan Afzan, Gee ngan Latifah. Latifah? Siapa Latifah...hmmm nih pun satu lagi menariknya ryoko aku.

Okeh..nasi dah masak..aku stop dulu..
Nanti aku taruk laa a few gambar2 yg aku amik during my journey..ada la dekat 500-600 of them. Nanti aku pilih2 yg best2..heheheh

Cheers!
Faizal deshita!


0 Responses to “home shweet home!”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 



Web blog

Previous posts

Photos@Blog

Links


ATOM 0.3

Powered by Blogger

make money online blogger templates



rakugaki place ~  (*^ー^)b is powered by Blogspot and Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn all about Blogging for Money at Gecko&Fly