9 days later


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...





Assalamualaikum..

dah dekat 11 hari aku cuti..shukatsu + golden week. Fun di samping menuntut ilmu.
Aku start cuti dari Khamis 27hb. Pegi Saitama on Friday. Tidoq umah Bad..Gaban, Ot, Yeye, Talib, Syamir ngan Husin pun ada. Havoc gila la time tu. Kata jarang jumpa member2. Time shukatsu ni je la peluang pun.

So, nak di pendekkan cerita. Shukatsu ended with a bit of disappointment. Kecewa sbb pengurusan menggelebah..tensen gak sbb tak dapat dengar explaination dari byk kaisya lain...sempat utk Perodua, Proton, Toyokohan, NEC ajer.

Then, dari situ lepak saitama balik..bura2 ngan kengkawan..siap jalan2 ke yamanashi..jumpa geng2 sana plak. tidoq sehari..pastu balik saitama malam rabu. Then khamis pagi pi Asakusa for IPIJ. Asakusa pulak was fun. A bit kecewa sbb Ustaz xdapat hadir..but aku kagum ngan the hardwork AJK2 IPIJ did during the 3 days. Met with a lot of new faces. Bertambah circle of friends..shikamo kehadiran IPIJ gathering yg dikatakan teramai setakat ini. Alhamdulillah. Byk jumpa kohai2 1nen. Jumpa Shahir rojin skali..Teruja aku utk Natsu Gathering pulak.

On friday jalan2 ke Ueno. Then on Saturday sedih plak bila berpisah kat Asakusa tu..maji terasa. Then aku ngan husin ke Tokyo Dome. Jumpa Afzan & geng, with Jejoey n Husna. Jalan2 kat Tokyo Dome City. Naik a few rides. Tapi xnaik yg rollercoaster gempak tu..sbb xda mood. Hehehe.

Afzan n sheeda xbrapa sihat time tu. Batuk2 teruk. Dia nampak penat..kesian dia. Pastu pulak ada la sket kelam kabut berlaku..dan lagi la kesian tgk afzan berlari ke hulu ke hilir. Mmg afzan ni sorang yg bertanggungjawab la. Dia boleh handle things yg muncul tiba2...and eventhough dia tak sihat..dia gambatta..and aku kandou bab tu.

Dari tokyo eki, husin balik kyoto around 9pm on shinkansen. Kitorang pi makan kat satu kedai ni seberang eki. Aku ingatkan tiket aku 1040pm..skali check balik 1004pm..nasib baik aku check balik masa dalam kedai tu. Jam dah pukul 930pm..glabah sket. Mintak take out. Dapat nasi ngan tako karaage. Rasa bersalah plak sbb xcheck tiket betol2. Then tinggalkan derang kat kedai tu..aku lari sorang2 ke shinkansen home. Alhamdulillah sempat. And aku pulang ke nagano.

Ahad punya cerita pulak. Nebou shicatta. Pukul 1030 gerak pi matsumoto. Then gerak pi Shiojiri amik Ah ling..then amik Wei wei kat Matsumoto eki...pastu amik Jing Jing kat umah dia..pastu gi karaoke. Pastu makan2..with kohai2 mesia lain kat matsumoto. Bincang2 macam2 masalah semasa. Around 10, hantaq kohai pi kaikan..tumpang isyak. Then hantaq wei wei ke Ina. Pastu ke Suwa hantaq ah ling, then Piyo piyo kat matsumoto balik. Soko kara, aku tidoq dalam kete..momo bawak. Punya la laju..sampai terasa nak muntah sbb jalan pusing2. Sampai kaikan nagano kat pukul 3am. Tunggu subuh..then tidoq..

begitu la kisah aku di golden week ini. sekian


0 Responses to “9 days later”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 



Web blog

Previous posts

Photos@Blog

Links


ATOM 0.3

Powered by Blogger

make money online blogger templates



rakugaki place ~  (*^ー^)b is powered by Blogspot and Gecko & Fly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn all about Blogging for Money at Gecko&Fly